ДРУШТВЕНА ОДГОВОРНОСТ
ПАРТНЕРА АПЛИКАЦИЈЕ

Дечји свет је већи од екрана

Деца су најосетљивији део сваке заједнице и само одговорним приступом њиховом развоју утиче се на будућност целог друштва. Окружење у првим годинама живота детета, када дете упија различите надражаје из околине и из њих учи о свету око себе, пресудно утиче на његов целокупан развој. У данашњем свету дигиталне технологије, нове генерације деце су од малена, сасвим природно, изложене екранима дигиталних уређаја. Упркос свим предностима технолошког напретка последњих деценија, посебно на пољу развоја мобилних комуникација, могуће негативне последице претераног излагања најмлађих дигиталним уређајима изазивају све већу забринутост родитеља, професионалаца и шире јавности. Питања и недоумице како време пред екранима утиче на развој малишана, траже решења и одговоре. За родитеље и професионалце који се баве раним развојем деце једна од изузетно важних тема је изналажење начина да се дететово време испред екрана ограничи и усмери према адекватним садржајима.

Као одговоран актер у заједницама у којима послује и регионални лидер у области телекомуникација, Телеком Србија је одлучио да о овој глобалној теми у области дечјег развоја јавно проговори и покрене друштвено одговорну кампању „Дечји свет је већи од екрана“. Она је одговор компаније на изазове технолошког окружења и утицаја дигиталних уређаја на децу у формативним годинама. Циљ кампање је да се пружи простор стручњацима да поделе ставове о овој значајној теми, како би се родитељи оснажили и подигла свест јавности о неопходности адекватне и контролисане употребе дигиталних уређаја, нарочито у раном узрасту деце. Кампањом се истиче да прерано и прекомерно излагање екранима сужава простор за дечји развој.

У оквиру пројекта, најважнији део активности чиниле су четири трибине одржане у Београду, Новом Саду, Крагујевцу и Нишу. На њима су учествовали експерти из различитих области: др Ранко Рајовић, шеф Катедре за неуронауке у васпитању и образовању на Педагошком факултету Копар, мастер логопед Маријана Мирковић из Завода за психофизиолошке поремећаје и говорну патологију „Проф. др Цветко Брајовић“ и доц. др Бојана Дрљан са Факултета за специјалну едукацију и рехабилитацију. Они су са посетиоцима трибина поделили своја знања и искуства стечена након дугогодишњег рада са децом и упутили смернице и савете о правилној употреби екрана дигиталних уређаја у свакодневном животу деце.

Трибине су биле отворене за јавност и окупиле више од 2.100 заинтересованих посетилаца, а уз интерну подршку, компанија је и запосленима омогућила да присуствују трибинама.

Кроз активности у оквиру пројекта су родитељима, професионалцима који се баве раним развојем деце и широј јавности пружени савети о неопходности креирања стимулативног окружења које подстиче здрав психофизички развој деце, понуђене смернице о равнотежи између дигиталних и физичких активности, као и о правилној употреби екрана у раном узрасту деце. На овај начин, компанија подиже свест о важности одговорног коришћења дигиталних технологија и мотивише родитеље на већу интеракцију са децом кроз активности попут читања, играња, разговора и заједничког истраживања.

Кампања „Дечји свет је већи од екрана“ награђена је на Фестивалу друштвено одговорне комуникације „Кампање са сврхом“ истоименим признањем у категорији Social, јер је препозната као пример комуникације са јасном сврхом и намењена унапређењу добробити деце, појединаца и друштва у целини. Награђена је и признањем „Шампион одрживости 2024“ за допринос компаније остварењу Циља одрживог развоја 4 – Квалитетно образовање, са посебним нагласком на потциљ 4.2, који се односи на допринос образовању у раном детињству.

Преузмите апликацију